Posibil să fiu şi eu combustibil pentru alţii, mai ştii? Mai bine pun apă pe foc, mai las ceva gunoaie nearse să nu li se piarda săminţa....
Berea nu e gata, vecinii injură, blesteme cântate suie spre cer pe aripi de fum şi scântei, dragostea-i ascunsă bine, ce mai .... viaţă de căcat , pardon gunoaie.

sâmbătă, 11 iunie 2011

Iedera

(23.01.2009)

Mereu trec grăbit pe străduţa ce duce acasă. E un shortcut . Cam naşpa când plouă că e noroi , cam naşpa când e soare că e praf , dar e aleea mea preferată. Prefer să ajung repede unde vreau, şi unde e mai bine ca acasa? Case mici, vechi , zici că-s gata să fugă din locul lor, case de mahala împănate pe ici pe colo cu orori arhitectonice ale potenţaţilor. Câini, pisici, o linie de tren moartă şi ea de plictiseală cred , boschetarul rezident în cutia părăsită a acarului şi ici colo puradeii lu` Ion şi Maria minoritarii zonei. 
Când trec iau în fugă , instinctual aproape, o rămurea de iederă, mâna Maicii Domnului îi zice , creşte pe un gard bătrânesc, e singurul loc frumos mirositor pe vară. Fur deci rămureaua o miros şi dupa aia încep şi-i rup frunzele numărînd „mă iubeşte , nu mă iubeşte, mă iubeşte .....” ca un prost caut răspuns la o plantă. Apropos , chiar, unde-i iedera? Brusc îmi dau seama ca oracolul meu a dispărut, mă opresc , mă uit , nu-i. Moşu mirat mă întreabă după ce mă uit şi-i spun. - Poi mai tată ăstia toată vara rup din ea, a prins-o iarna fără vlagă. Am tăiat-o, poate dă la primavară din rădăcini. Suflet si ea taică , ca omu bun: pune la drum ce-i frumos şi dă, nu se fereşte. Numa că piere...
Brusc mă panichez, pipăi stocul de raze din suflet şi-s atât de puţine rămase, încep să disper .....of câte mi-au fost luate . Nesăbuit, nu m-am păzit. O să mă usuc si eu!? Ba nu cred , are Moşu grijă de mine, răsar la primavara......

Un comentariu:

  1. Sa fiu cinstit habar nu aveam ca planta aia este iedera ca familie. Eu credeam influentat de aroma ca este neam cu iasomia. Dar ce se pricepe injineru' la plantzi?! Cat despre stocul de raze-n chept...
    Daca nu as fi vazut data scrierii, as fi spus ca te-a influentat Kate Perry la ideii. Parca te si vad cu artificii tasnindu-ti din toarace. Zile tu Nikule!

    RăspundețiȘtergere